Copilăria – Adolescenţa

1
Trenul aleargă pe Valea Oltului, printre munţi. Crengile izbesc geamul vagonului şi râd infiorată, bucuroasă că mă aşteaptă trei luni de vară la bunica mea, în satul copilăriei mele.

Trei luni! Trei luni departe de oraş, de praf, de zgomot, de şcoală, de asfalt. Trei luni printre oltenii mei, cu vorba lor iute şi aspră, mirosind a lut frământat cu ploaie de vară.

Trei luni cu Dor, iubirea mea de la zece ani. La toamnă merge în armată, trebuie să fie cea mai frumoasă vară pentru noi, să ne ţină până se va libera.

Am 16 ani şi jumătate. Sunt drăguţă, sănătoasă, isteaţă şi veselă. Iubesc cu tot sufletul meu şi cred în viaţă, în şansa mea.

Ştiu că mulţi băieţi din sat sunt îndrăgostiţi de mine.

Seara, la căminul cultural, la film, flăcăii se întrec în gesturi şi priviri cu subânţeles. Eu am ochi pentru Dor, dar el nu luptă pentru mine. Fuge şi mă lasă să mă descurc singură cu atâţia admiratori. Râd şi mă las rasfăţată de privirile lor lacome.

Nu e nimic trivial în ceea ce mă înconjoară, nimic să mă facă să mă ruşinez.

Am crescut cu toţii şi ne furişăm priviri curioase, uimiţi cât suntem de altfel. Uimiţi şi speriaţi în acelaşi timp. Speriaţi de ceea ce simţim. E o beţie de fericire, de bucurie sălbatica.

Dincolo de luminile căminului cultural e întunericul, necunoscutul care ne atrage, dincolo sunt dealurile, viile cu ciorchinii de-abia înmuguriţi, dar promiţând o beţie din rodul lor, aşa cum noi doar ghicim beţia simţurilor din anii ce vor să vie…

Prea repede vine toamna, prea repede a trecut şi vacanţa asta!

Mă întorc în oraşul meu … Începe şcoala. Dor pleacă în armată. Sunt atât de singură! O sa ma apuc de epilare definitiva ca sa pot sa imi ocup timpul cu ceva.

de mine si atat.

scriu cand vreau si cum vreau.
si nimic mai mult :)

Un comentariu:

  1. Hey, very nice site. I came across this on Google, and I am stoked that I did. I will definitely be coming back here more often. Wish I could add to the conversation and bring a bit more to the table, but am just taking in as much info as I can at the moment. Thanks for sharing.
    Lightweight Wheelchairs For Sale

    Keep Posting:)

    RăspundețiȘtergere